Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

x
enero 8, 2021
arquitectura de la informacion del empaque embalaje mundo impreso monterrey mexico cadereyta

La información que muestras en tu embalaje deberá contener imágenes y textos que cuenten la historia de tu producto y el impacto que deseas con tu cliente. Pero, ¿Qué es lo que quieres que recuerde el cliente de tu producto?
¿Quién es tu cliente? ¿Dónde lo comprará? Son cuestiones que debes hacerte para complementar el diseño de la información de tu empaque.

Podrás tener hermosas y llamativas imágenes, perfectos testimonios de clientes, un slogan increíble, gráficos impresionantes; pero, el comprador al ver el empaque sólo recordará una cosa… ¿Qué es lo que quieres que recuerde?

La pieza central de tu diseño, deberá ser «eso» especial que quieres que los clientes sepan de tu producto. Luego agregarás esas dos o tres cosas que cerrarán el trato con el comprador, una vez que haya elegido tu producto del anaquel.

Por ejemplo, para algunas marcas, lo más importante que desean que recuerden es su nombre; por lo tanto, es lo más visible. Para otros productos, lo más importante es destacar una propiedad de su producto, por decir algo, que es orgánico. Y para otros productos, lo más importante es mostrarte lo apetitoso que es, con una imagen muy llamativa.


En Mundo Impreso, te podemos asesorar para encontrar el diseño ideal y la información apropiada para darle a tus clientes el impacto exacto que deseas dar. ¡Contáctanos!

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *